11 nov. 2010

Min första stora oljemålning.....

Blev jag nöjd med
Man får tänka på att helt annat sett, än när man målar i Akvarell
Här blir det mer robust i sina handlingar, lite mer grovgöra
än den lätta fina akvarellen
 Snön har kommit till Nyköping
Sen om den stannar är ju en annan sak
och som vanligt är ju inte alla saker undanplockat
DET BLIR JU SÅ TOMT DÅ!!!
Lite måste jag ha framme
Nu har vi snart målat om alla rum och tak
Det här är det största rummet
ska förhoppningsvis bli klart till helgen
Är ju lite rörigt
-Är det här alla våra ljusstakar???
Ja, Hur så?
 Sune tar det lugnt i alla fall
hur det än ser ut
Det närmar sig
JULEN!

8 kommentarer:

Lisas torp sa...

Wow! Så häftig den blev - oljemålningen! Ja, det är ju en helt annan teknik - lite tvärtom mot akvarell!

Oj, så fint och fräscht rummet blir! Sune verkar ju ha det jättegosigt trots det röriga! Tror jag ska bli katt i nästa liv!:)
Lisa

Vintageregreening sa...

En enormt vacker tavla....gillar de mustiga färgerna....du kan verkligen!

Gudrun sa...

Skönt att kunna slappa hur det än är runt omkring. ;)
Fin tavla du målat.

Önskar dig en fin dag.

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja katt kanske man skulle ta och bli i nästa liv, tänk att kunna ta det så lugnt när matte och husse fixar och donar runt i kring. Härliga Sune.
Vad ljust och fint det blir där i rummet och jag gillar alla ljusstakarna, man måste ju kunna tända ljus i mörkret.
Kramar:)

SoF@Blindstyre.se sa...

Hallå där!

Vill bara titta in och tacka för dina vänliga ord om mina/våra bilder.
Det värmde. :)

Ha det gott!

Ewa`s Galleri sa...

Jättefin tavla,den måste du vara nöjd med
Ha en riktigt skön helg

Katta sa...

Snyggt!! Jag har aldrig målat i olja just för att den tekniken har inte kännts rätt för mej gillar ju att peta på med små små streck och detaljer men nån gång ska jag våga ta ut svängarna med. Tycker det är fint med sakerna därute när snön skulperar dem så där. Mys på su Sune :) Kram Katta

Viola sa...

Vilken läcerk målning..har målat en del som bildlärare men tycker det är svårt, min grej är nog akvarell..du får ju så klart välja vår julmarknad...:0) hoppas vi ser dig här imorgon, kramen