8 feb. 2009

Loppis - Och 2 * U + A....

Hejsan!!
Var en sväng på Loppis idag..
Kom över lite saker
Två Stycken Nattduksbord
som ska målas så klart
150 kronor för båda - det var Schysst tycker jag...
Kommer att visa Före och Efter senare...


Ett gammalt NotHäfte som man kan göra nåt Kul med...
40 kronor

En gammal Ur-Tavla 10 kronor
Har en idé med den
som ska gå ihop med mina
dockhuvuden som jag köpte för ett tag sen...
Hmmm....Vad får vi se senare...
Fick även tag på 4 djupa vita skålar 40 kronor
Finns i diskmaskinen just nu...
Får ju inte glömma vad "The Man" hittade
Två FiskeDrag
och
En NagelKlippare som klipper på sidorna
Sååå Jättebra
Hmmm - Har ej fotat det
Kanske ska göra det när han klipper TåNaglarna...?
**********
En Award från BloggarVän
Lotten med Samuelsgården
Jag blir jätteglad och ska försöka ta mitt ansvar
och svara på 5 saker jag är beroende av.

  1. Min familj förstås med Sune-Kissen
  2. Min Målning
  3. Min Stickning
  4. Min Dator just nu för tillfället när den inte fungerar - grrr...
  5. Just nu har jag ett väldigt beroende av Jordgubbs och Lime juice
    väldigt bra att ta till när man blir sugen på nåt...
    och blir arg på Datorn...

    Skickar den vidare till....
    Lotten - Lottens Vita och Gröna
    Nettan - Nettans Pyssel
    För er Kreativitet och underbara bilder.....

    *************
    En Utmärkelse har jag fått
    av min BloggisVän
    Anette med Ofelias Hus Blogg
    "För en jätteinspirerande
    blogg med helt underbara
    akvarellmålningar som dyker upp
    lite då och då."
    Jag blir rörd och Tackar allra ödmjukast....:)
    Skickar den vidare till
    Annika - Annikas trädgårdsliv & en massa annat
    Petra - Romantiska Hem
    Misty - Söder om Landsvägen
    För Härliga bilder och för den Inspiration ni ger..

    Det finns så många där ute....
    Kramar till alla som tittar in....
    *************
    En Utmaning från Annika
    Plocka fram bild 6 från Mapp 6
    Hmmm....
    Nu är det ju så att min dator har kapsejsat igen
    Så jag sitter vid en av mina söners dator
    Så det blir ju så här då.....

Den här Utmaningen sänder jag vidare till
Anette - Ofelias Hus Blogg
Anna-Karin - Anna-Karins Blogg
Elzie - Essemias värld
Lotta - Samuelsgården
Om ni har tid och lust till detta...

Ha en bra vecka och stressa inte...

Kramar/Annelie

28 kommentarer:

Mia sa...

Vilka fantastiska fynd du har gjort. Sängborden kommer att bli toppen med lite färg. :)

Kram Mia

Myrrabutiken sa...

Borden blir kanon med lite fix, bra fynd!Kram Jenny

Ofelias Hus sa...

Kul med en utmaning!
Självklart så har jag tid och lust med den!

Så fina bord du fyndade,kommer att bli fina med lite färg...
spännande att få se vad du har tänkt dig med urtavlan...

Kram,
Anette

Unknown sa...

Hej Hopp!!

Kul att hitta till din mysiga sida!! Vilka fynd du gjort..den där ur tavlan skulle jag gett vad som helst för ti-hi....=)

Ha en nderbar vecka!

kramar Malin

amaryllis sa...

Hej

Jag ser att du har också fyndar idag fina små bord.. nothäfte..samma fynd som jag gjort idag :)

Ha en bra vecka

Viola sa...

Vilka härliga bord du fyndat och grattis till alla dina utmärkelser, hoppas du får en bra vecka och att helgen varit skön, kram

Lallis - liv och leverne sa...

Kul med loppis och vilka fynd:)Och grattis till dina utmärkelser, vännen!
Kram Lallis

Elzie sa...

Tusen tack Anneli. Ska försöka få till ett inlägg senare med en bild.
Hoppas du har en bra måndag.
Kram Elzie

Katta sa...

Vilka fynd du gjort. Gillar verkligen såna gamla notpapper. Ha en bra ostressad vecka du med, kram Katta

Mizty sa...

Grattis till dina utmärkelser
och tusen tack för att du delar med dig till mig.

Ler när jag ser Sune dricka vatten direkt ur kranen, så gjorde alltid min katt också. Det skulle vara färskt inte från nåt fat inte.

Nyfiken på vad det är för stickning du har på gång?

Ha en bra vecka
Kram Mizty

Anonym sa...

Grattis till dina Awarder! Och tack för att du ville dela med dig
till mig. Jag blev väldigt GLAD och
ÖVERASKAD. Tack än en gång!

Kramar till dig // Nettan

Home No.1 sa...

Hej Annelie vilka fynd du gjorde ska bli spännande att se vad du får till av urtavlan!
Borden blir säkert kanon efter en Annelieomgång, ska också bli kul att se...Kram Annica.

Hjärtat Mitt sa...

Oj, vilka härliga fynd :)
Sängborden kommer att bli jättefina.
Grattis till dina utmärkelser.
Det måste vara skönt att få hem sonen, även om det bara är ett kort besök.
Jag njuter av dina inspirationsbilder.
Ha en bra vecka!

Kram Mari i Marieholm

Angel.Pearls sa...

"Före och efter" är kul..Fin vecka!!

Anonym sa...

Fina saker du fyndat, ska bli roligt att se det vitmålat!
Kram

Fru Sirlig sa...

Vilka roliga fynd du gjort, visst är det kul att fynda så där och se vad man kan göra med sakerna,helt underbart. Ska bli spännande att se vad du ska göra med urtavlan. Tack snälla ännu en gång för awarden. Hade missat den först.

Kram Heléne

Helena sa...

Åh men himmel vilka fantastiska fynd du gjort!!!! Ska bli suprekul att se vad du gjort med alla dina ideér sen =)
Ha en mysig kväll!
Kram Helena

Pixi sa...

Snygga loppisfynd,verkligen!! Lycka till i tävlingen!=)

Unknown sa...

Jaså! Du tror att jag kunde lära mig sticka eller virka. ...jaaa, kanske det, jag VILL ju så gärna, men jag tror minsann att min gräns går där, glöm inte att jag gick ut gymnasiet med en 2a i matte! Å man måste väl kunna räkna lite för att sticka eller ????

Du- vilka härliga loppisfynd - riktiga FYND får jag säga. Spännande att se sängborden. Skrattade gott åt din mans fynd - tänk va olika vi är ha ha!

Kram på dig,
Malin :)

Line sa...

Tjingeling! Grattis till alla dina fina fynd och utmärkelser=) Otroligt fin urtavla och allt i förra inlägget...sune...skorna under glaskupan....vita samlingen...MMmmm!!!

Puss o Kram

idémakeriet sa...

Fina saker du hittade.
Jag ser redan att din huvudet spinner för fullt med nya idéer som man göra med allt som du köpte.
Roligt att det kommer till användning hos dig.
Hoppas vi får se vad du har skapat med det.
Ha det gott.
KRAM Gerda

Marie//Tekla Maräng sa...

Borden kommer ju att bli kanon när du har fått gå lös på dom.
Vad fin hunden är i inlägget under, så tankfull och lite ledsen.
Tack för alla härliga inspirations bilder och Sune bilder som du visar.
Kram Marie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Läckra sängbord du fyndat! Ska bli spännande att få se dem i ny kostym

Kram Annica

Interiörboden sa...

Hej!

Vilka fynd du har gjort :)
Sängborden vet jag att du kommer att göra jätte fina, spännande att se vad du gör.....

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

färg o form sa...

vilka fynd, ser fram mot att få se efterbilder. Du är värd alla priser du får, duktiga tjej. Visst blir man TOKIG när datorn krånglar, den är ju som ett hjärta i bloggvärlden. Tävling hos mig i helgen, alla är välkomna
Kram Hannanh

lottens vita och gröna sa...

åhhhh annelie tack, vad du värmer mig ska du veta!!! största grattis till dina utmärkelser vännen, dem är du såååååå värd! sängbordet är ju urfint och ballt med urtavlan!
ha det sååååå gott, varmkram lotten

FåFängans Hem sa...

Åh spännande med urtavlan!! Nu har du mkt och pyssla med :)

Jag hoppas komma iväg på torsdag på loppis, jippe!

Ha det bra kram kram Anna på Fåfängans hem

Efwa sa...

De sängborden var ju jättefina!