5 mars 2010

Hantverk - Kök o Hall...bilder***

 
Betongface
  
Nya virkade korgar Ytterkrukor
  
Stenar med ull o virkat
  
  
En nyinvesterad plåtskyllt
  
Bästislampa i Hallen
  
Fina betongMyran
som jag måste prova att göra själv till våren
gäller bara att lista ut hur man ska göra
  
  
Jutesäck kan man också ha som duk
är ju rätta färgerna
  
-Hur många gånger har du bytt duk nu i veckan?
-Hurså?
Är väl kul med lite förändring...
-Ja men inte varje dag kanske(mummel)
-Vadå, märks det?
Vad roligt att du ser!
-Ja men måste det vara så mycket grejer på ?
-Grejer, vadå grejer,
det är dekorationer o stilleben
  
Lime och Citron
gott i vatten och även som fint
stilleben
  
Rosmarin använder jag mycket
älskar den kryddan
har ju också fått en virkis att stå fint i
  
Gollumgubben vaktar disken numera
han ville flytta på sig, började bli långtråkigt på samma ställe nu ett tag
Här trivs han ett tag nu
  
Är ledig i helgen
I morgon blir det loppis hela dagen - 2 ställen inspikade
ska kanske hinna med en fika med...
jodå, det blir det.
Ha det så bra i helgen och sköt om er!
 

10 kommentarer:

Lisas torp sa...

Oj, så många kul grejer du visar - och Gollumgubben är ju en pärla att ha vid diskhon!
Ha en fortsatt skön kväll!
Kram
Lisa

Millas hem sa...

Åh, så mycket fint! Gillar både myran, stenarna och "betongfacen"!

Kram till dig!

C

Hjärtat Mitt sa...

Oj, vad mycket fint du visar upp idag. Gillar allt :)
Att de inte kan förstå det där med att pynta. Här är fullt med saker överallt, alltid hehe.
Hoppas att du gör många fina fynd i morgon.
Kram Mari

mostermia sa...

Låter jättekul med två loppisar!
Vad många fina saker du har satt ihop.Tovar du stenarna med såpa och vatten eller torrtovar du dom? Jag har bara provat att torrtova när jag gjort mina stenar.
Ha en trevlig helg med många fynd.
Hälsningar Mia

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Vilken fantasi du har. Många roliga ideer.
Kram Anette

F I I N F O R M sa...

Her var det mye flotte saker! Takk for at jeg fikk kikke inn hos deg! Hilsen Tove.

Ewa`s Galleri sa...

vad mycket fina saker,Gillar betong ansiktena,har du gjort dem själv?
Gillar även ullstenarna,är det stenar inuti?
Din blogg ger verkligen inspiration
Nu blir det loppis även för mig
Ha en bra dagbulaksl

Rhodin sa...

Haha, jag använder också jute som bordsduk. Både snyggt och billigt!!! Känner själv att jag kommit längre med min make än du med din. Senast igår utbrast han: "nu gillar jag verkligen stilen vi fått till här inne i vardagsrummet." Det du! Ha en underbar helg.
Kram Terese (på Inrestil)

Anonym sa...

Så mycket fint, gillar allt men är speciellt förtjust i den söta Gollumgubben!

Kanske det var du som köpte den sista myran. Jag fick hålla till godo med en geting men den är också trevlig iaf som den här som inte kan stickas *blink*.

Kram Renate

Skomakartummen sa...

Karlar... att de säger något, för innerst inne så gillar karlarna att vi pysslar och gör fint *ler*
Vilka ljuvliga ansikten. kram sari