11 feb. 2009

"LyxTrasor"

Börjar med en Tulpanbukett idag
Gillar dem Vita och Enkla
Här i en väldigt stor Burk InLoppat
i Trosa i somras...
Dekorerad med en Ljusklämma..

Har varit och Inhandlat stora Härver med
"LyxTrasor"
(Där jag köpt det kallar det så..)
Används mest till att Väva med...
Ganska så stora och otympliga Nystan blir det
när man Nystat klart - Går knappt att Hålla i...
Ni ser säkert att Sune har lyckats hitta till Korgen med
Trasorna...
Mysigt Värre - Låt mig va!
Jag Virkar av denna "LyxTrasa"
Med virknål nr.9
bl.a Toalettmattor...
För länge sedan virkade jag
Stora Blommor som jag hade på vår Altan
som SmåMattor.
Så fick jag nu se en kompis som gjorde detta och blev sugen igen ..
Är Jättekul....
För det går ju ganska så fort att göra
Kan bara bli lite tungt att hålla i på slutet...
Men fint blir det
Blev JätteNöjd...





Kramar/Annelie

38 kommentarer:

Compact Garden sa...

Vilken fin matta..det började surra i huvudet direkt om det skulle vara något att sätta i händerna..är lite taram taram just nu /Anne

Lallis - liv och leverne sa...

Men så snyggt med ljusklämman som dekoration på burken:)
kram lallis

Anonym sa...

Hej matte Anneli och Sune!

Söta sune tihi :)

Vilka fina mattor du gör!! Verkligen, har du inte funderat på att sälja lite? det skulle folk nog gärna vilja köpa.

kram kram Ha en fin vecka// Anna

Myrrabutiken sa...

Vad fint med klämman:) Jag förstår inte hur du lyckas med mattorna, superfint håller med Anna ovan!/Kram jenny

Snuttan sa...

oj vad duktig du är. Jättefina mayyor/Kram

Penseldraget sa...

hej
du är ju en riktig mångsysslare =) o duktig på allt du gör...jätte snygg matta...sune ser ut att trivas fin fint =)
kramar pia

Design i tid och rum sa...

Hej!Så snygg matta...du borde öppna egen butik någon gång.Och dina tavlor..du har så mycket att sälja...
I min blog har jag skrivit om något,hoppas du har inget emot.jag har inte frågat dig? kram Dadda

Lotta sa...

Hej!
Ååhhh vad jag önskar att jag kunde virka ibland!!!
Mattan är verkligen super söt!!! Hade varit fin i mitt badrum :0)

Kram Lotta

De Argento sa...

Vad du kan då! De där blom-mattorna som du virkat till altanen blev jag nyfiken på... finns det nån bild kanske?

Lilly

Viola sa...

Det blev verkligen fint, något för VIOLAN kanske, gillar att virka och det ska gå fort och bli bra och alla kriterier uppfylls ju här, så varför inte...ha en bra dag, kram

Leamarlené sa...

Visst är det kul att virka mattor. Jag har klippt remsor själv av gamla tyger...lite mycket jobb bara. Smart att köpa färdiga remsor.

Kram, Marlené

Sara sa...

HEj! VIlken fin blogg du har=) kram sara

Hanna sa...

Men oj , vilken söt matta! Gör du på beställning och säljer? Kramis

Design i tid och rum sa...

Hej!
bra att du tyckte om(inlägg) Sune som kändis hos mig...och att jag tog dina bilder gör inget.
Ja vet inte hur jag ska förklara varför jag skrev om Sune...och alla andra måste undra om jag är lite bränd i huvudet men så är det nu ...hi hi..
Gillar Sunes roll i dina inlägg.
Ha det så bra i helgen. Dadda

Marie//Tekla Maräng sa...

Stön åh om man ändå kunde virka, så snyggt skulle passa perfekt på min lilla toa.
Sune han vet hur man njuter...
Kram Marie

Inspiration i vitt sa...

Men så duktig och pysslig du är, mattan blev ju hur läcker som helst.
Kram på dig/Ingela.

Unknown sa...

Vilken supercool matta !! Hur bär du dig åt människa?? ha ha.
Va häftigt alltså. Sån skulle jag vilja ha när vi renoverat vårt badrum.

Ha en finfin helg,
kramar Malin :)

Anonym sa...

Det var en fin matta du gjort!
Idag har jag varit o promenerat efer Nyköpingsån, tog några härliga bilder.
Jag tyckte jag hörde några vårfåglar??
Kramar till dig. // Nettan

Anonym sa...

Blev jättefin mattan. Tänk vad man kan göra med sina händer när hjärnan tänder. När vi röjde mitt föräldrarhem för ett par år sedan fanns så mycket mattrasor och vi gjorde oss av med alla. Ångrar idag. Men man ska ju inte gråta över spilld mjölk. Du är verkligen kreativ Annelie. Idag ska jag ut och köpa gips och blommor.
All kärlek i dag och alla dagar.
Lotta

marianaskeramik sa...

vad duktig du är! jag är hopplös med textil.
fint arrangemang med tulpanerna
ha de gott
marianaskeramik

Home No.1 sa...

Hej önskar dig en fin
Alla Hjärtans Dag!!!
Kram Annica.

Penseldraget sa...

hej
en stor alla hjärtans kram till dig
pia

Marie//Tekla Maräng sa...

Tittar in för att önska dig en riktigt trevlig och mysig Alla Hjärtans dag:)
Kram Marie

Mia sa...

Nämen vad du är duktig. Virka måste jag bara lära mig. Min syster säger att det är lätt men svårt för henne att lära mig, som bor 50 mil bort. :)

Sune den lille rackaren, han hittar då alla små trånga mysiga ställen.

Ha en fortsatt mysig alla hjärtans dag!
Kram Mia

Anonym sa...

Åh vilken härlig matta,önskar jag kunde...och det lilla man ser av badrummet ser också fint ut=)Grattis...såg att Kengu fått hoppa vidare till ett nytt hem!

STOR KRAM PÅ ALLA HJÄRTANSDAG<3 Line

Angel.Pearls sa...

Suoerfin matta! Är det mattrasor, eller garn? Alla hjärtanskramar//Eva

Mizty sa...

Hjärtekram från mig till dig.

Hanna sa...

Men du kan då allt :D
Jättefin matta!!

Alla Hjärtans Dag-kram till dig!!
//Hanna

Gårdsromantik sa...

Ha en bra alla♥dag !

Kram Maud

lottens vita och gröna sa...

oh vita tulpaner är ju vackrast och just sådär, så enklet är det vackraste! vilken urnajsig toamatta och så ser jag stoooooorögd som jag är, bakelitlock...det är högst upp på min spanarlista, tips? ha det gott och en härlig hjärlig kväll önskar jag dig, varmkram lotten

oumberligating sa...

Oumberlige Peter tittar in för att önska trevlig helg, lite sent kanske men om du är upp nu och inte går och lägger dig ikväll så blir helgen lång(ler) Ha det gott mvh från Peter!

Anonym sa...

Hej hej! =)

Ser att du blivit en följare av min blogg! Gud vad glad jag blir :)

Varmt välkommen!

kramis Anna på Fåfängan

Anna-karin sa...

TULPANER!:) Me I Like! Man kanske ska ta in några videgrenar och försöka få fram vårkänslan.. inomhus iallafall.
Kram//Anna-karin

Katta sa...

Vad duktig du är på att virka. Fint att virka mattor av trasorna det har jag aldrig sett förr. Tycker dessutom att trasnystanen är så vackra i sej själva. Kram Katta

Katta sa...

Vad duktig du är på att virka. Fint att virka mattor av trasorna det har jag aldrig sett förr. Tycker dessutom att trasnystanen är så vackra i sej själva. Kram Katta

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fin matta du har skapat!
Har aldrig virkat med den virknålen...men ska prova göra en matta.
Kram=)
~ ♥ Irene ♥~

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Men vilken söt matta du virkat..jag har bara sett runda sådana innan men din fyrkantiga var ju hur fin som helst :)

Kram Therese

Ofelias Hus sa...

Vilken rolig idé !

Mattan blev jättefin, man blir riktigt virksugen!

Kram och ha en bra dag,
Anette