7 feb. 2009

Tavla - Inspiration - Sune - Soldier....

Ledsen Dog (Såld)

The Soldier is Home
För en stund i alla fall
Mamsen var ju tvungen att få fota med Mundering och allt.

Sune...
Tyckte det luktade väldigt gått om Trunken
-Här ska jag ligga så det så...

Våga bara flytta på mig
Står inte för följderna...

**********************

Sune kan annat än att Sova
Åtminstone dricka vatten ut kranen - på Toa
Sitter och jamar tills någon kommer och sätter på vattnet
Kallt - Kallt....
Kan nästan stå så här hur länge som Helst
Värst på morgonen när man har lite Bråttom...

Finns det nåt Intressant här då - NäHä..

*****************
En Måste Tidskrift i Varje hem
om det Intresset finns förstås...

**********************
Vad ska detta bli - Hmmm....

*****************
InspirationsBilder....



De här var nåt nytt - Har Aldrig sett tidigare??
Ha en Bra Helg.....
Kramar/Annelie

22 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Men skrutten!!!!
Dricker vatten direkt ur kranen....Underbart!

Min Elliott är också tokig i väskor.... folk med stora väskor måste alltid dubbelkolla innan de går hem från oss för oftast har han slunkit in... Dottern har råkat tagit med honom på väg till skolan några gånger.....

En så söt soldat du har också!!!

Stilig värre!

Kram


Flisan

Compact Garden sa...

Jag är så avundsjuk på din fina vita samling..tittde extra noga på loppisen förra gången men nej..fast jag ska håll ögonen öppna..härliga inspirationsbilder,jag tänkte att gjuta lite här på vårkanten..har du några bra kruktips som du har provat?/Anne

Anonym sa...

Va´härlig Sune är, vi hade en norsk
skogskatt Måns för ett antal år sedan. Efter honom har vi inte skaffat nå´n mer, men jag saknar verkligen jag vet inte om det r en katt eller hund. Men då vi reser så mycket är det svårt att ha ett djur. Jag lovar du kommer att få se
bilder på mina hjärtan. Min dotter bor i Nyköping jag är ofta där och en gång per år är jag där och ställer ut på mässa.
Kram Lotta

Interiörboden sa...

Hej!

Vad skönt att ha sonen hemma en liten sväng :)

Och Sune är ju bara för söt!
Dricker vatten ur kranen :)
Min lilla vovve gör också det, eller hur är de söta? :)

Ha en jätte bra helg.
Kram Sandra

Unknown sa...

Ha ha! Lille Sune ... va skönt å se att han är galen den lille rackaren. Sååå söööööt!

Stickningen - ser mycket spännande ut. Gillar sånt - vet ju inte vad det heter eller hur man gör, men FINT är det!

Kram på dig,
Malin :)

Home No.1 sa...

hej Annelie det var länge sedan...så soldiern är hemma det är äkta lycka det=)
och Sune var väl tvungen att lukta över alltihop såklart...
Ser fint ut stickningen!!!Hoppas få se resultatet snart och det får vi ju!
Ha en fin lörd.kväll kramar från Annica.

Viola sa...

Vilken charmig misse du har...och stora sonen, en tapper militär och en stolt moder förstås....så vackra dina pressglas och ett set för grädde och socker med bricka som jag aldrig set förut, så fint faktiskt, vet inte om du sett detta...ha en bra kväll, kram

Penseldraget sa...

hej annelie
ännu en söt annelie tavla, den där hunden vill man ju bara ta tag i kinderna o pussa =)är svag för dom trubbnosiga....och sune kan man ju oxo pussa =) skön stil att dricka direkt ur kranen. tack för komplimangen om min choklad låda...
massa kramar
pia

Inspiration i vitt sa...

Men så gullig Sune är som dricker vatten så där och vad härligt att din son är hemma.
Mycket fina saker du har att visa, härligt.
Kram på dig/Ingela.

Design i tid och rum sa...

Hej! så stilig och fin är din son.
kan tänka mig att som mamma ska du ta bilder, det är rätt!
Men, sen har vi herr Sune,jag vet inte vad ska jag säga, men jag har skrattat så mycket åt han i detta inlägg..hi hi hi ..han är så roligt och kul!! min kära SUNE..
kram till han..

Vackra bilder du visar,den vita skålar och glas du samlar på är fina. Och varje gång jag är på loppis och ser något liknande då tänker jag på dig.
Ha en bra helg puss och kram Dadda

Design i tid och rum sa...

...glömde säga att tavlan är super fint du är duktig Annelie det har jag sagt innan men måste säga igen.
Och tidningen vill jag åckså ha men vet inte vart ska jag handla.?
kram

Snuttan sa...

Vilka fina saker du har. När vi hadde vår katt Tanja så drack honn med ur kramen. Tycker det är så gulligt. Underbara bilder på din blogg. Måste kolla vidare på den/ Kram

Angel.Pearls sa...

Härlig stickning!//Eva

Anonym sa...

Vackra bilder, en skönt inbjudande inledning och såååå mysig liten kisse...Jag känner att det var precis underbart att softa en stund på din blogg..

Ha en bra helg!

oumberligating sa...

Hej! OumberligaPeter här tittar in på din fina och trevliga blogg för att tacka för kommentaren inne hos mig. Vi tränger också ihop oss och trivs, men jag säger inte surt sa räven, större måste det bli sinsom tid men det blir inte några hus i den storleken(ler) Ha en fortsatt trevlig helg mvh från Peter!

Englagård sa...

Härliga inspirationsbilder och härliga kattbilder med fastän jag inte är nån kattmänniska. Jag har alltid varit allergisk.

sonen mår bättre men ska få vara hemma till veckan också så han hinner hämta sig ordentligt. Nu hoppas jag att sjukperioden ska vara över för den här gången.

Ha en skön söndag
kram Karina

Anonym sa...

Härlig katt du har!
Och sonen... kul för dig att han kommer hem en sväng.

Tack för kommentaren hos mig.
Det är det bästa jag vet, att fota.

Nästa vecka åker vi till Nyköping,
till min kära syster, vi ska hjälpa
hennes son att få ordning på sitt
hus som ska säljas.

Du får ha det så gott Kramar skickar jag till dig. // Nettan

PS: Fin tavla igen ( ledsen dog)

FåFängans Hem sa...

Hej Anneli!!

Vad roligt att du hitta till mig genom rara flisan! Varmt välkommen, tack för din goa kommentar.

O söt Sune hihi, fiiiin kisse, jag vill oxå ha en svart liten panther, så snyggt med svarta katter =)

Det får bli när jag bor i hus!

Vilka fina bilder du bjuder på!!!


hoppas du haft en trevlig helg
många kramar Anna på fåfängans hem

Ofelias Hus sa...

Så fina inspirationsbilder du bjuder på och tavlan med den ledsna hunden, hur söt som helst!

Föresten så har jag en välförtjänt liten överaskning till dig på min sida....

Kram,
Anette

färg o form sa...

Söta söta Sune, visst är det härligt med djur. En ny tavla igen........, må gott Hannah

Anonym sa...

Hej Anette, du har en sak att hämta på min blogg.
Kram Lotta

Skomakartummen sa...

Nämen vilken kisse... min vill bara dricka ur glas. He he... hoppas han inte följde med soldaten med den sköna bagen. kram sari