10 okt. 2008

The Sjal... + lite annat Stickat...

Hej alla Glada och tack för alla Kommentarer - Jätteroligt med så många nya kontakter och utbyte av ideér - Härlig Inspiration... ;)
Här kommer lite Inspiration till Stickning som är HögAktuellt -
Särskilt nu till Höst och Vinter -
Alla Kan Sticka ....
Det är bara Viljan som behövs....
Hmmm...
Vad Snäll jag var nu....!!
Ett Par Super Mjuka Handledsvärmare - Stickat i Alpacka-garn
Från Dropps Garner (Länk längre ner)




Nu är den klar - ännu en Sjal på Beställning
Det roliga med dessa Sjalar att ingen blir ju exakt lika dana
Eftersom jag inte har något Mönster utan gör på eget Hitta på.
På den här Sjalen tog garnet slut i Affären så då fick man Improvisera lite - Resultatet blev ett helt annat garn på Kanten runtomring och det blev Super - en annan tyngd.... ?
Ja jag vet inte vad jag menar med det men det lät bra...
Sen lägger jag in lite andra Effekt garner mitt i med tåtar som hänger fritt... ;)
Till Grunden andvänder jag Garnet Vienna från
Dropps Garner (Länk)

Jag hoppas att du som beställt den tycker om ... ;)




Ha det bra i helgen - ska försöka komma iväg på Loppis...Måla lite...Imorgon blir det Öppet Hus på Högstadiet (Min Dotter)

Kramisar/Annelie

3 kommentarer:

Anonym sa...

OJ, vad mycket fint du gör!
JAG kan inte sticka.

Kul att du hittade min blogg, jag har min syster boende i Nyköping, och även min kära mor, som nyss har flyttat dit. Så vi är där lite då och då.

Du har en fin blogg.
Ha en skön fredag.
Nettan

LillaFlisan sa...

Jag har något till dig!

Flisan

Anonym sa...

Om du går in i min blogg, så finns det en flik, med min sambo.
Där kan du se vad han har gjort.
Just nu håller han på med ett vinställ till dottern.
Nettan