9 jan. 2009

Sune Kompromissar....

Sune har in skaffat sig en verkligen Röd
(i alla bemärkelser) Mössa
Tyckte väl att han behövde det nu när det har varit så kallt
Särskilt på Nätterna när han är ute och Friar
Behöver väl synas ordentligt kan jag tro...
Vi har också lyckats att göra en Kompromiss
Hans vingliga lilla korg får stå i min
Fluff-Fluff Bäddade stora korg

Är Du Nöjd Nu!!!
*********************************************
Kom ni ihåg denna underbara skål som jag köpte på Loppis
Nu har jag hittat en lika dan fast mindre på Tradera
Lyllos mig...


En Härlig Skål I "Pläter"
Vet inte riktigt vad det är men det stog så i annonsen...
Kanske någon kan förklara för mig?
Från Tradera...
Får se vad jag kan hitta på med denna skål
Är bara så Charmig
Kommer nog på vad det ska få vara i den
så småningom
Ljus
Kottar
Saker
Plåtägg
Växter.....
Hmmm....Törs jag Säga att
jag väntar mer Paket från Tradera?
Näää...det törs jag inte...
Så jag säger inget....
Nu kom jag på det...
Det blev Plåt och PorslinsÄgg i Skålen
Sen en helt UrLäcker gammal Fågelbur
Rostig och Skabbig
Precis som den ska vara....

**************************************************
Tackar allra Ödmjukast
Den här har jag fått av
Marie//Tekla Maräng
För inspirerande blog, värme och
humor samt för mycket trevliga kommentarer
Vill sända tillbaka den till Dig
För du Inspirerar Mig...Kram till Dig
Sänder den Också till:
För att ni ger Inspiration
Skriver så Härligt Rara Kommentarer
Kramar/Annelie

21 kommentarer:

Penseldraget sa...

hej annelie
vilken härlig kompromiss =) de ser för härligt ut...ser rikigt nöjd ut. han blev väldigt stilig i sin färgglada mössa...ha en skön helg
massa kramar
pia

LillaFlisan sa...

Sune!! Min älskling!!

Tänk att han ligger i den lilla korgen i den STORA korgen!!!

Fniss!!!

Han är tydligen riktigt förälskad i den!!

Pussa honom från mig!!

färg o form sa...

Hej du söta lilla tjej!! Och TUSEN tack för det fina priset jag fick av dig jag bliiiir sååå glad.

Men gud så söt Sune är, och lite envis är han visst också men ibland får man gå halva vägen var....även när det gäller djur...hi..ha!!
Kramar Hannah

Elzie sa...

Vilken katt! Ligga där och vingla i en liten korg när han har sån fin stor. Men, det är typiskt katter, ha, ha.
Så fina saker du köpt på Tradera. Dom skålarna är verkligen fina.
Hoppas du får en riktigt skön helg.
Kram Elzie

IKT i min vardag sa...

Men vilken kisse! Så söt han är i mössan :) Bra kompromiss ni kommit överens om ;)

Kram

Viola sa...

Hejsan, grattis till din award och vad fina dessa skålar är , pläter är något mellantign av nickel och silver, någon legering fråga mig inte mera, men man skriver ofta så och man använde sig ofta förr i tiden av detta uttryck, så rar han är din Sune i sin ostadiga korg och mössa, ha en skön helg, kram

Design i tid och rum sa...

Hej! först grattis till så vackert Award.
Sune min Sune!, jag blir bara glad av dem inlägg du skriver om han..
jag vill också ha en katt,men min man vill inte..tråkigt.
Mest får att vi kan inte lämna katten själv när vi är och besöker våra föräldrar i Kroatien i en månad.
Du frågar om vad "Pläter " är..jag läste att det är ersättningen får silver (uppfunnen på 1700 talet)Försilvrad koppar.
Kramar Dadda
och puss till Sune!

Design i tid och rum sa...

Hej! först grattis till så vackert Award.
Sune min Sune!, jag blir bara glad av dem inlägg du skriver om han..
jag vill också ha en katt,men min man vill inte..tråkigt.
Mest får att vi kan inte lämna katten själv när vi är och besöker våra föräldrar i Kroatien i en månad.
Du frågar om vad "Pläter " är..jag läste att det är ersättningen får silver (uppfunnen på 1700 talet)Försilvrad koppar.
Kramar Dadda
och puss till Sune!

Helena sa...

*skratt* Vilka underbara katter =)

Vilka fina traderainköp du gjort!!! Ska åka på en antikauktion imorgon och hoppas kunna hitta några fina skålar jag också!!!

Grattis till din award förresten =)

KRam Helena

Compact Garden sa...

Tack snälla du för utmärkelsen, efter hårda arbetsdagar på resande fot och jättetrött när jag kom hem,öppnade datorn ändå och får en utmärkelse..ja tröttheten är som bortbåst...Kram Anne

Interiörboden sa...

Hej vännen!!

TACK!!!!
Jag blir såååååå glad!!
Tack så mycket!
Du inspirerar mig i massor och det värmer lika mycket varje gång du skriver en kommentar hos mig!

Ha en underbar kväll.
Kram Sandra

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Grattis till award!!! Vad kul!! Vilken fin fågelbur du fått i!!! Och lilla Greta... Liten sötis!!! //Linda

Gårdsromantik sa...

Så vackra skålar du hittat!

Pläter har jag ingen aning om vad det är.

Jasså du är inne i en skålperiod - Härligt!

Kram Maud

Home No.1 sa...

Pläter...nepp vet inte jag heller?!
Och den sura Sune ...nu är han väl riktigt nöjd som en liten rysk docka=)
Kram Annica.

färg o form sa...

Hej Igen!! Glömde att säga att din "Baskerdam" är så fiiin så att det gör ont.
Kramar Hannah

Anonym sa...

Hej!
Så fina skålar! Jag är också lite svag för skålar! Men det är ju bra, för de går ju faktiskt att använda!
Sune är för söt i sin dubbelkorg!
Ha det bra!
Hulda

Lallis - liv och leverne sa...

Sune är sötast, så är det bara:)
Kram Lallis

Interiörboden sa...

Tack så mycket för ditt inlägg hos mig!! :)

Ha nu en underbar helg!!
Kramar Sandra

Mia sa...

Åh vad glad jag är för "priset", det har fått en fin plats i min blogg. Tack tack snälla Annelie!

Trevlig lördagkväll!
Kram Mia

Mjuka sa...

Vackra skålar. tradera är verkligen en guldgruva!
kram Malin

Anonym sa...

Åhh TACK för den fina Awarden, så rart att tänka på mej!!!
KRAM och ha en bra vecka!