9 sep. 2008

Mer Loppis

Idag lägger jag in lite mer Loppisgrejer, jag har ju samlat på mig en del med tiden.
Många av våra möbler är nog Inhandlade på Loppisar, främst stora gamla skåp
olika sidebord, stolar,mm.
Men här är en del andra, tycker jag charmiga saker.


En ganska stor stålvajerkorg, den är bara snygg att ha stående på ett bord.
Bordet är ett gammal sminkbord som vi har till prydnad med en av mig virkad duk av Lin på


Det här är en Linneduk med insydda spetsar


En Ganska Liten trähylla som jag målat och slipat, den har jag på väggen på Lilltoa med lite småsaker på och det kan ju variera som sagt.
Betongsnäckor på ett Litet betongblad passar ypperligt där.





Det här ett gammalt Tråg som varit med mig väldigt länge, har varit med om många olika arrangemang Just nu med Ljus och servetter, mm
Till Jul brukar jag ha det som Adventsljus-stake - Med stenar och annat småttigt.



Den Här Rostiga Stålkorgen har stått ute en längre tid och fått sin snygga Patina
Den gillar jag!!
Inuti finns några Plåtägg i olika storlekar som är bra att fixa med till Påsk - men de är så fina så de får finnas med alltjämt.





Detta är ett par gamla Barnskridskor som kan användas till en hel del mer än att åka på.
Hmm.. vad då till, sa min Kära
Jaa...- Karott underlägg, Ha en blomma på, Som här med en ljuslykta, mm.

Jaja Okey då....

Det rostiga X är inköpt på http://www.prastbostallet.se/
Ljus-stakarna har också stått ute i ur och skur - borrade hål och satte dit lite Kristaller.

Den här står just nu i Fönstret - ev. ha den som Stick-korg



En gammal Trästrykbräda som Avlastningsbord eller liknande, här med Ljus i gamla Zinklådor
Ett Tråg med Ljus IGEN...



Min Äldsta Son Fotar väldigt Mycket både Privat och i sitt Arbete
Han tyckte det var Coolt med denna gamla låda från Hasselblad i Stockholm
Som är ett känt FotoMärke och Dyrt tydligen
Här gör den sin prydnad i fönstret med just nu kokosnötter och kantstens ljus ser det ut som..Hmm..


Ha en bra kväll

Kramar/Annelie

1 kommentar:

Viola sa...

hej annelie, vilka loppisfynd du gjort, trähyllan blev min favorit på direkten, ha det goot, kram viola