6 dec. 2012

Tema: advent

traditioner i advent
en tradition är att det ser olika ut nästan varje advent och jul
det ända som är sig likt ändå är adventsstjärnan "snowroom"
som jag har haft i ganska många år och den gillar jag jättemycket
advensljusstaken är olika varje år
en tradition kanske
alltid av saker jag redan har hemma som kombineras ihop på något sett
detta år blev det dessa stora flaskor med hållare och snörhängande metallsiffror
 dessa gamla "julstämning"s tidningar hittade jag på loppis för några år sedan
är så himla fina att ta fram till advent
 en tavla jag målat i akvarell
"tomten"
har varit med i några år
målades 2009
och får kika fram till advent
alltid lika kul och se om den får vara med till nästa år
det kan ju tänkas att "tomten" flyttar
om andan faller på
 några andra stickade kuddtomtar och några mindre stickade tomtar som hängt med ett tag
lite tilltufsade och luggslitna 
men håller nu på att fixas till för att få se några andra julhem.
det är väl en del traditioner som hängt med några år
annars är det en liten grej jag har att 
granen ser olika ut varje år
har funnits en hel det olika kreationer
jag har alltid varit nöjd med mitt val
 men kanske inte alltid den övriga familjen 
granen är klädd och klar redan nu - blir en senare visning
vill njuta så länge jag kan av alla nya idéer som har kommit detta år
idéer av eget hantverk
inspiration av annat hantverk
alltid lika kul
inte så mycket nytt inhandlat
tycker det är roligare att göra själv

2 kommentarer:

Träning Inredning Inspiration sa...

vad mycket fint! Det är så härligt med jultider, så mysigt!

snart är 2a advent här:)

Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hos dig händer det som vanligt en hel del kreativt:) Kul att titta in! Roligt var det oxå att se dig i Leva och Bo.

Kram Annica