27 nov. 2012

lite julstämning

 skulle jag vilja börja med nu
är ju alltid tidigt ute
för att få njuta så länge som möjligt
tycker om att pyssla fram idéer lite då och då
under tidens gång fram till jul
nya saker poppar upp i huvudet
en del kommer tillbaka sedan tidigare
en del nya
en del gamla som görs om till nya
detta fina huvud i betong fick jag syn på en julmarknad
Taxinge julmarknad
en tjej som gjorde jättefina betongsaker
fick jag en del inspiration av
kunde då inte låta bli att inhandla detta......
kulorna har jag tovat själv
min adventsljusstake för i år
eget gjorda små näverhängen
 kan man ha utväxter till inneväxter?
ja, det kan man
dessa gillar jag
blir så snygga i en glasburk
några eget gjorda tomtar
de två mindre hade jag sen tidigare
gjorde en större i år
kroppen i tovad ull, tovad näsa, okardad ull till skägg
stickad luva
några tovade hjärtan som jag gjort tidigare
är stärkta väldigt mycket så de inte ska hänga sladdrigt
är väldigt tunna
stora tovade bollar som dörrhänge
lite grönt får komma in nu också, med hornen blir det lite juligt
några virkade julkulor
har ni börjat göra julfint ännu?
fler som inte kan låta bli?
inte vänta?

Inga kommentarer: