15 juli 2012

lyckad loppisrunda

blev det igår
med roligt sällskap
och smaskig lunch

dessa fina 5st glas blev det
klämde på dem några gånger
men kunde ju inte låta bli dem
invigda med gott rött vin redan....
ett par mattallrikar till min samling
loppar till mig några då och då
så nu har jag ganska många olika fina att duka med
som går i samma färgskala
brunvitbeigegrå......;)
skålar kan man aldrig få för lite av
den lilla beiga blev perfekt till oliverna
dessa vitgråa fick jag på köpet
låg ute i regnet med en massa andra konstiga saker
och i mina ögon jätte jätte fina
hur kan man motstå dessa
älskar färgen 
och formen
inte en ända skavank på dem
en fin hålsöms duk
hålsöm är inget för mig att plita med
tycker det är fint i rätt färg dock
slutligen en pall
som ska få sig en hätta på sitsen
en mormorsruta kanske (i rätt färg dock)
och små tofflor på
en riktigt lyckad dag som avslutades med 
vin och snacks
tack för en rolig dag mina vänner
en bra början på en efterlängtad semester
som börjar nu
såååå
sköööönt
bara lite mindre regn tack

kram

1 kommentar:

Johanna sa...

Åh vad kul med loppisfynd! Pallen tycker jag är supersnygg som den är:)

Kram Johanna