12 dec. 2011

julpyssel i "Fabriken"

en del pysslande har jag gjort
mycket kanske jag redan har visat
men då får det bli en gång till då...
alltid kul ett ha en del nytt pyssel
julpyssel
använder mycket ull
stickat ull
kardad ull
tovad ull
och bara ull
blev väldigt nöjd med dessa tomtar
tovade strutar och näsor
stickade mössor
ren ull till skägget
urklippta näverhjärtan och stjärnor
hänger i kedja under lampan
tovade kulor till
tomtenäsor
eller bara som kulor
eller kanske en
girlang...
virkade stjärnor på gren
virkade stjärnor av jutesnöre
lärkträd med stjärnor och kottar
julmatta med en virkad kant i lovika
virkade julgranskulor
dessa har jag inte hängt upp ännu
granen ska "byggas först"
hmmmm....
kulorna kanske inte kommer att användas till den ändå
vaddå byggas?
ja, det återstår att se
mer pyssel finner du på "Fabriken"
kika in Här.....

4 kommentarer:

Irenes tavlor sa...

mycket fint pyssel du gjort av fina material kram Irene

Oljekritan sa...

Vad mycket fint du har gjort i Ull..verkligen fina saker..vad roligt att vara så kreativ..Kram Karina

LissenTo sa...

Så kreativ och så fina saker du skapat. Lärkgrenskvisten över fönstret gillar jag lite extra.

Kram från vinterland. // Lissen
Här snöar det.

Lisbeth Williams sa...

Underbart inspirerande julpyssel! Jag lånar några idéer. God Jul önskar Lisbeth
http://wabisabi-style.blogspot.com/