1 juni 2011

Virkat hantverk - recycling

Ett virkat överkast av min mamma
till en av mina pojkar när de var små,
den återvänds till gardin idag
här krävts det för mycket tålamod av mig
men mamma hon plita på
mina alster ska helst bli klara på en gång...hmmm
har en till med jag tyckte det räckte med en uppsatt
den gjorde sig bäst då
och sen inga gardiner för övrigt
öppet och ljust
river trasor av gamla påslakan i de rätta färgerna
virkar en kudde enbart i stolpar
precis så som jag vill ha, blev det
kan man ju inte bli annat än nöjd
virkade ihop den med svart.....
gillar verkligen 
återanvändning

3 kommentarer:

Vintageregreening sa...

Du är fantastisk, vilket arbete du gör och fint blir det. Jag är imponerad utav din raka konsekventa användning av samma färgskala.
Alltid kul att titta in!

Deco a la retro sa...

Hej!
Fint att använda överkastet till gardin!
Snygg färgkombi i 'lapparna'
Återanvändning är alltid kul och orginellt =)

Sissel sa...

Du har virkelig en spennende og inspirerende blogg!