3 maj 2011

Favoritblomma/växt - veckans Tema

Jag är ju ingen Blom eller Växt människa
Har aldrig kunnat det där med blommor
Jag tror jag har EN växt inne i vårar hus
De liksom verkar som om de inte trivs här
eller jag vet inte hur jag ska kunna ta hand om dem
De dör av
uttorkning 
eller
drunkning
eller kanske av
ledsamhet
Om inte då torra gamla grenar räknas
de är ju redan döda....
Har ju då mycket annat som står i
fönster
på skåp och bänkar:
SAKER
GREJER
i form av
Glas Ljus Trä Rost Plåt Betong

Däremot Ute
gillar jag 
Örter
Högt Gräs
Taklöksväxter
Murgröna
Lin
Det verkar som om det går bättre
Bilderna är tagna förra sommaren
Hoppas det kan bli lika fint i år
Mer favoriter på

9 kommentarer:

Lisas torp sa...

Du låter säkert dina vackra saker "tala" istället! Jag tycker ändå att de växterna du visar passar utmärkt ihop med ditt fina hantverk!
Lisa

enannanhelena sa...

"Fetknoppar" är vackra tycker jag! Visst är de anspråkslösa och tåliga, men kanske är det just det som gör dem extra fina; de pallar alla tryck, på ett bra sätt!

Mycket fint på dina sommarbilder, minsann, inte bara växterna. :)
/helena

Kerstin sa...

Så vakre bilder du viser. Ser ut som om hagen din i fjor var litt av et syn :)
Kerstin

Carina sa...

Underbara bilder och växter!
Ha en skön tisdag.
Kramen.

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så vackert!
Gillar verkligen kombinationen av växter och vackra ting i rost, trä och sten.

Hoppas du har en fin tisdag!

Deco a la retro sa...

Härliga fina växter...trädgård...taklök är tacksamt...gillar Elefantgräset fin kombination med dina verk!

Marie//Tekla Maräng sa...

Åh vad jag längtar till sommaren när jag ser dina bilder.
du har så mycket annat fint i dina fönster så jag har inte tänkt på att du inte har växter inne.
Annars är jag ju en sådan person som stirrar efter blommor på en gång.
Kramar:O)

Irenes tavlor sa...

så fint med dina blommor i trädgården.. snart är det dax..yes..ska bli kul, kram

Gnistra i Norr sa...

Vad fint du hade det förra sommaren!

Hoppas att du får en fin dag.

//Jeanette