9 feb. 2011

Sakta men säkert...

kommer det fram under snön
har en benägenhet som har förföljt mig genom åren
att det alltid finns grejer kvar ute som göms under snön eller bara står där
oops...
aha...
var det där du var
säger jag sen när det kikar fram
som nu ...
de små ansiktena i betong ni ser på bilden
har jag undrat ett tag var dom tog vägen
nu behöver jag inte undra längre
låg i tryggt förvar under snön på bordet
bordet syntes inte när det var all snö på
inte ens blocken inunder
såg ut som en stor snöhög bara

får se det som så att det är ju en
tjusning i det hela...
vad hittar jag detta år....
mer rost och patina
mmm....



6 kommentarer:

Vintageregreening sa...

En vacker bild! Gillar dina tallrikar av cement.

Nanna sa...

Underbart!!! :) Våren kommer med mycket bra grejer :)

Oljekritan sa...

Läckert...vad snyggt gråblekt det blir i snö.....

tina | pepparochvanilj.se sa...

Hoppas att du snart har samlat ihop lite lastpallar och kan slänga i hop en tv-bänk =) Det kan ju inte bli annat än snyggt....jag är lite sj-palls-nördig =)

Kram Tina

Rostrose sa...

Looks great, Annelie!
I leave my decoration in winter outside, too - sometimes it makes a good patina!
Kram, Traude

Zyprezz sa...

Syns teksten du hadde skrevet var så bra. Du skulle jo kalt deg interiør-poet...!!

Klem, Ingrid :)