28 jan. 2011

Virkat...Mycket virkat....en del gammalt....en del nytt....

 Det finns en hel del virkat här hemma
Inte virkade dukar i vanlig benämning
utan en del andra kreationer
Virkade stenar som blir ett fint blickfång
Virkade stolsöverdrag
 Är just nu under uppbyggnad
Alla stolar ska få sig ett virkat överdrag i Passande Färger
 Hoppar vi emellan med Ljusstakar 
som ni kanske vet använder jag flaskor
och glasburkar
Nu har dessa kommit fram igen
Favoriter
 Favorit Lanterna eller TågLanterna är det nog
på en gammal, gammal träpall med ett överdrag
 Virkade Plädar
 Virkade och stickade Kökshanddukar
i favoritfärgkombination......är väl bara svart som fattas där
 Plädar
får man aldrig för mycket av
Väldigt användbara
Ibland har de blivit använda som dukar eller gardiner också
 Gardin
Ett tag hade jag pippi på virkade korgar
dåligt med sådant nu....slut på trikå
 Sen måste ju jag ha ett 
Virkat iPhone Fodral
Hur skulle det annars se ut.......
Tackar så väldigt mycket för alla kommentarer
jag läser alla
och försöker kommentera tillbaka till alla
Ha en bra Helg
Här ska det jobbas

9 kommentarer:

disa sa...

Det ser så fint och mysigt ut!! Du har verkligen stickat och virkat mycket fint. Det är dig jag vart superinsprirerad av till att börja virka med stretchtrasor. Om jag inte sagt det redan *kliar hjässan*. Jag har tänkt att göra lite i blå stretchtrasor jag har framöver. *ler*

Helena - ullvi32 sa...

Så läckert sååå himla läckert- har själv pippi på mormorsrutor nu men kan för allt i världen inte sticka eller virka! Vill ha allt här! Bra tips det där med att ha som gardin, eller som draperi, vi har en källare att renovera och ombona och nått sånt här skulle kunna bli så fint därnere! Tack för inspirationen!
Trevlig helg!

Marie//Tekla Maräng sa...

Det är ju så snyggt med alla fina virkade detaljer. Gillar stenarna med virkat runt en snygg kombination.
Bra idé med att ha pläden som bordsduk.
vilka fina flaskor du har tagit fram till ljusen så mulliga och härliga i formen så man blir glad i hela kroppen.
Trevlig helg:)

White cotton grass sa...

Jisses vad mycket virkat!! :)

Snyggt och annorlunda!

/helena

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så mycket fint och inspirerande! Virkat är verkligen användbart. Själv håller jag på med en pläd, som är lite av ett evighetsprojekt... :-)

Önskar dig en riktigt fin helg!

LissenTo sa...

Men vad flitig du har varit med virknålen och så mycket fint du har gjort.
Önskar att jag kom igång jag också.

Ha en skön helg.//Lissen

Black Iris sa...

Ja hur skulle man klara sig utan virknålen och lite garn.
Du har samlat på dig en hel del fint ser jag.

Kram Maidi

Änglar & Hjärtan sa...

Åh, jag älskar att virka! Och håller på att lära mig sticka! Stickningen går så långsamt bara...

Du visar så himla mycket fint! Jag tycker verkligen om din blogg och det du gör! Stenarna... virkar du dem på fri hand? utan mönster?

Tack för inspirationen!

//Alexandra

Unknown sa...

dette liker jeg, utrolig inspirerende.