11 jan. 2011

Djur i Inredning - Fabrikens tema

Det finns en del djur hos oss lite var stans
både stora och små...Visar några få här.....
BetongMyran
brukar vara ute på sommaren
men under vintertid får han husera inne.
Finns nästan alltid Myror i mina Tavlor också
En ganska stor PorslinsHund som jag köpt på loppis
Har jag Spraymålat Vit
Sune ligger lite slött i soffan
Är ju också en del av våran inredning ibland...
TändÄlg
Används när man ska tända en brasa
Har aldrig använt dem, tycker de är fina som de är just nu
I Gästrummet huserar en Nalle och en Hund
i skinn
Lite Myror här med i tavlor
Detta bord Önskar jag mig
Är så himla läckert

Kika in till Fabriken så finns det mer
"Djur i Inredning"
********
Här två som också kan vara en del av inredning
i alla fall Sune som för det mesta ligger och sover i soffan
och flyttar sig inte i första taget
Han tror nog att han är ett tjusigt Stilleben
Sune kan Posera om han vill
Sen har vi lilla Bodil som är ny i familjen
Är så snäll och väldigt social
Sune har inte riktigt fattat att hon finns tror vi
Undrar mest varför dörren alltid är stängd in till Annamaja

9 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hoppas inte Sune får för sig att äta Bodil till lunch :O)
kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Sune är ju ett vackert stilleben men även och givetvis en fin katt.
Måtte inte Sune få tag i lilla Bodil.
Kramar:)

Rut och Signe sa...

Jösses Annelie, vilken kombination, katt och mus! Glöm aldrig dörren!! Denna veckan lugnt och skönt, nästa vecka full sprutt..... Kommer förbi och köper tavlan denna vecka om det går bra. Jag kan på tors och fre förmiddag och eftermiddag. Jobbar du? Du kan mejla mej, kram Mu

Vintageregreening sa...

Jag gillar Bodil! En så näpen liten mus!
En bra idé att måla den stora porslinshunden.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Rena djurparken:)

Kram Annica

Black Iris sa...

Nu kanske jag är lite för gammal men om jag skulle göra en tatuering har jag alltid velat ha ett antal myror som kryper uppför benet från ankeln.

Kram Maidi

Irenes tavlor sa...

betongmyran tycker jag var läcker..kanske bra att ha ute i trädgården så den kan skrämma bort alla myror som är där dom inte ska vara, hunden blev fin sprayad
kramar

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så mycket djur hemma hos dig! Betongmyran är verkligen läcker.

Hoppas du har en fin torsdag!

Inka sa...

Hej, Annelie!

Hihi, kul med djur.ur funkar den där älgbraständaren egentligen
en de allra sötaste är ju i allafall Sune och den nya musen...Bodil. Jag älskar möss.

Kram Inka