9 aug. 2009

BETONG!!!



Resultat av betong-gjutning
blev en del smågrejer
inga stora saker
mest ljusstakar
blommor
hjärtan
änglar att hänga på väggen
här på sidan ser ni en fastgjuten värme ljushållare
i rostigt "file de faire" - heter det så?
har gjutet fast den i en lite annorlunda petflaska
är som små bubblor på ytan....

En gång för länge sedan ropade jag in små
dockansikten på Tradera i papp
de fick provas nu
och blev ju jättesöta
kanske ska gjuta in dem i en betongplatta
som en tavla...hmmm...***






Ett fat som blev väldigt lyckat....
Jag gillar ju mer den lite ruffa bubbliga ytan istället för den alldeles släta



Visst blev de söta
en av sönerna tyckte de såg läskiga ut
men...näää...


21 kommentarer:

Rostrose sa...

Hej, fine ideas you show us there! This was the first time I visited your blog, and I think it is a very special one - thanks for sharing! Oh - and your Sune: I just can tell you: visit my blog and look for my cat Nina ;-)
Bye, Traude from Austria

Evelina sa...

Vad mycket fint du har gjutit, jag blir riktigt sugen på att gjuta en omgång till jag också!

Kram Evelina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så mycket vackert du gjutit!!
ska med ta o pröva på...när tid infinner sig;)

Kramelikram Millan ♥

Viola sa...

Så himla mkt läckert du gjort...änglarna var för rara..så är man hemma i stan igen...imorgon är vardagen här igen..vet inte om jag vill det...kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Inspirerad av er alla betonggjuterskor här i bloggvärlden har jag nu köpt hem finbetong. Frågan är bara när jag ska hinna med det:)

FInfina saker

Kram Annica

Anna-karin sa...

Riktigt läckert! Är det petflaskor? Hur fyndigt som helst. Jag skulle vilja gjuta av ett par gamla herrskor, Ja faktiskt;) Men tiden går åt till krukorna. Det är roligt det också. Kanske du skulle prova med ett par gamla dojjor:)
Ha det gött//Anna-karin

LillaFlisan sa...

Tänk att jag aldrig vågat mig på det här med betonggjutning. Det blir ju helt fantastiskt fint!

Så roliga ansikten! Jag tycker inte de ser läskiga ut bara häftiga!

Kram

Flisan

Marie//Tekla Maräng sa...

Åh vad mycket fint du har gjutit igen, blir så sugen på att prova själv. Det dumma är bara att jag måste vara inne i lägenheten och joxa men jag får väl plasta golvet i köket.
Ser att du har skrivit flera inlägg sen sista som jag ska ta och läsa ikapp.
Hann med att se dina fina och höga gräs du har.
Kram Marie:)

Unknown sa...

Ojojo du är verkligen en hyper kreativ människa och allt du skapar blir såå charmigt!! Kram Petra

A Cup Of Emilia sa...

Vilka fina betonggjutningar du har gjort! Vad duktig du är :) kram

Stina sa...

Superfina saker.:-) Kram

Angel.Pearls sa...

Underbart -vad mkt fint du gjutit! Gillar speciellt de små sjöstjärnorna.Kram//Eva

Anonym sa...

Du är banne mig helt otrolig, 'det blev bara lite...' herregud. Mästerverk skulle jag vilja kalla det för, små fina sådana!

Agneta

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj;
Men guu va mycket fint du gjort.. ansiktena blev jättefina.. många kramar sussie

Malou sa...

Oj vad du är kreativ!! Kram M
www.malosdagbok.blogspot.com

Compact Garden sa...

Åhh vilka fina saker du gjort..jag önskar att jag haft tid för det..jag är imponerad av din kreativitet..

Ha en skön kväll/Anne

SussiLibySweden sa...

Hej!

men så fint du gjort och i betong...helhäftigt.

Hej från Anneli...SussiLi...

Katta sa...

Oj oj vad du jobbar! Mycket snyggt. Dockansiktena är såå fina och jag tror det kan bli jätteläckert att gjuta in dem som du tänkt. Kram Katta

Elin sa...

Åh så mycket vackert du skapat... Jag bara älskar betong och det är så roligt att arbeta i de materialet... man häller på, väntar och sedan får man se hur resultatet blev... Dina saker blev så vackra...
Tycker ochså att det är finare när de är lite ruffa till ytan...

Många kramar
Elin

Design i tid och rum sa...

SÅÅÅ mycket fint,betong. Jag har fått själv så många ideer nu.Kommer du ihåg när jag hade inte en ända hi hi..nu kan jag inte sluta.
Jag har bara problem med mina fingrar,har lite reumatism.
men vill inte sluta hålla på.

Puss till min Sune.Dadda
..och kram till dig.håll på att glömma (Sunes fel)

Sorkfröknarna sa...

Så fina ansiktena är.
Chhristina
www.grandmother.blogg.se