10 juli 2009

KÖKET!!!!!Är nu ganska så klart......

Se tidigare inlägg (länk) hur det såg ut innan....
Har tagit bort en del skåp, inte alla
Satt upp liggande panel, målat vitt
Hyllor inköpt på Ikea med Konsoller från Coop
gillar verkligen de här Järnkonsollerna.
Kaklet har vi inte bytt ut, vi målade det istället - vitt
Det blev vi ganska nöjda med
Intrycket blev superbra, men kvalitetsmässigt så blir det nog bättre med att byta
eller kanske sätta upp nåt annat än kakel...hmmm???
Men just nu är jag sååå nöjd!!
Bänkarna målade vi också
Det blir inget bra sa alla som man frågade
Men Lilla Jag kom på den ljusa idén att måla med
Golvfärg
Det är också brytbar i den kulört man vill ha
BetongGrå blev det så klart
Det blev såå snyggt
Får man säga det själv?
Ja det får man....
Är lite lister och Silikonjobb kvar
Sen ska bearbetas så att väggarna på Matbordsidan också blir målade...kommer...

Krokarna är inhandlade på Fridas Gård (länk)
Gjorda i Zink, vilket tycker jag är så snyggt till det Vita...


I förra inlägget visade jag Garn som jag "går igång på ("länk)
Det blev En Duk
och två stycken små handdukar att torka sina händer på
ligger lite så där snyggt på en Hylla....

Sen är det mycket Tradera och Loppisfynd som pryder mina hyllor
allt användbart så klart och används....
Kanske inte mina Zinkalladåbformar, men de är ju så snygga än då att bara ha där...

Istället för Taklampa
En Läcker vägglampa som man kan rikta in till ett bra ställe...
Inköpt på Ilva(länk)

My FavoriteMachinerie

Som avslut
En supergod sallad som jag hittade i våran varjedagstidning

12 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejsan svejsan!!!
HELT UUUNDERBART!!VILKA BILDER!!
Måate ni va så nöjda sååå!!
O lite mormorsrutor här o ar..så fint!!Jag irkar på...3 irkprojekt på g!!hihi

Trevlig helg i regnet!!
Kramisar Millisss♥

Marie//Tekla Maräng sa...

Halloj Vilket härligt kök man har fått *gått* runt och tjuvkikat i.
Det är så härligt när man har så fina saker som du har.
Tack för tipset om garnet i en för mig ny webshop. Fniss jo jag köper också hem garn utan att ha så mycket som ett unns aning av vad det ska vara till.
Jo det är nog någon som fifflar med almanackan för vart tar veckorna annars vägen???
Ha det gott Marie:)

Katta sa...

Här har vi med silikonjobbet kvar, Glömde köpa det :( Fint med öppna hyllplan du gjort det skulle jag med egentligen vilja ha.Gillar skarpt lampan du satt uppe vid taket.Annorlunda fina konsoler med och en massa fina saker. Ha en bra helg, men vi lär ju få vara inne och putsa i våra kök om vädret fortsätter så här. Kram Katta

A home far away sa...

Jisses så fint kök och vilka underbara köksdetaljer!

Ha en fin fredag!
Kram Gunilla i Singapore

Nettan sa...

Mycket fint Annelie.
det blir ju super.

Och du, salladen ska jag absolut prova!

Ha det nu så bra. KRAM // Nettan

Villa Hemma sa...

Hejhej

Det blev ju jättefint, vad stor den ser ut :)

Många måste-ha-saker i ditt kök...

- Jenny

Huset på kullen sa...

Tack! Då har ni något att fira nästa år, 20 år är länge =)

Vad superfint ditt kök har blivit. Jag bara väntar på att vi ska göra om vårt.

Ha en bra helg! Kram Linda

färg o form sa...

Jisses så flitiga ni har varit, kanon att måla skivorna och kaklet. Jag har målat på de flesta underlag och det håller. Kakel i badrummet och det är många många år sedan och det sitter kvar fortfarande trots tusentals duschar, hmm...med tonåringar.
Kanonis så fin fint det blev, du duktiga flicka.
Kram Hannah

iLLi sa...

Vilket härligt lantligt kök!
kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hejhej!
Ser finfint ut! Kul att kunna renovera till budgetpris och få så fint resultat!

Kram Annica

marianaskeramik sa...

snyggt det blir!!
ha de gott
marianaskeramik

Anonym sa...

Hej!
Vilket underbart lantligt kök med mycket känsla! Borde vara med i en inredningstidning! Jättefint!
Hulda