24 juli 2009

Blev ju så bra!!

Gamla skolplanscher som jag fått köpa av
In My House länk

Har en till, men har inte placerat den ännu
och vem säger att de här har fått sin givna plats?

Varför inte i fönstret
nästan som en gardin....

En halsduk blev det
men snälla kära du, det är sommar nu
jaaa, jag vet!!
men jag kunde inte bara låta bli
är ju sådant härligt garn
det luktade till och med gott
-det är ju rosa skrek dotra
-har du blivit sjuk
nää, nä
det är cacao-milk

Sune han la beslag på puffen
passade ypperligt
(tror han ja, han rullade faktiskt av några gånger
innan balansen fann sig)

-sa du nåt?


22 kommentarer:

HWITA DRÖMMAR sa...

Fina skolplanscher du har fått tag på! Är oxå ute efter en skolplansch:) Ha en go helg! /Kram M

Penseldraget sa...

hej annelie

vilka härliga planscher =) och vad otroligt fin halsduk härlig färg...o sune ja han är bara så cool....=)
kram pia

Lallis - liv och leverne sa...

Kanonfina är de:) ha en fin kväll vännen
Kram Lallis

Viola sa...

Vilka härliga planscher...om du visst ..på mi skola har vi hundratals utav dessa i vår källare...den med sköldpaddan blev min favorit ..och den Sune..den Sune...:) ha en skön sommarhelg, kram

Amanda sa...

Hejhej!!
jag hitta dig genom andra bloggar
hih

fin blogg
och jätte söt katt

Amanda

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka planscher du fått tag på helt underbara.
Fin puff där till Sune. Vad Sune ramla av nähä säger han, han bara provade att åka kana.
Vilka loppis fynd jag är så svag för kannor, tycker det är lite dåligt med loppisar här runt mig just nu.
Garn beroende det led jag utav för ett par år sedan och den sjukan satte i i många åååår.
Fast lite av den sjukan har jag nog kvar får kommer jag bara åt så opps så är några nystan med hem och jag har oftast ingen som helst aning om vad det ska bli.
gillade det där cacaogarnet men vet inte om jag vågar gå in på garnaffärens hemsida?
Kram Marie:)

Home No.1 sa...

Hahhaa Sune han är ju för skön!
och du med förresten...rosa som är sååå snyggt!Tycker jag i alla fall...hihi...men den där färgen var rätt läcker passar till ditt röda hår kan jag tro!
Kram på dig Annelie!
Annica.

Hem och Lycka sa...

Visst är det fint med skolplanscher! När jag har fler väggar vill jag ha fler, har en idag. Snygg färg på halsduken!

kram Mia

Nettan sa...

Jättefina skolplanscher du hittat!
Och väldigt mycket annat loppisfynd.
Du är så himla kreativ, så du hittar precis rätta platsen för allt du hittat.

Hoppas allt är bra med dig, och att du har lite semester kvar.

Vädret har jag hört av min syster,
att ni har det bättre än vad vi har det här i Jämtland.
Det vill säga regn!

Ha det så gott // Nettan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Roligt att alla dessa gamla skolplanscher kommer till använding! De är ju så dekorativa!

Kram Annica

Vita små hjärtan sa...

Så fint med dessa skolplanscher!
Kram Agnetha

Birgitta sa...

Hej
Vad roligt att jag hittade till din fina blogg. Har tittat runt en stund och jag kommer tillbaka hit.
Kramis Birgitta

LillaFlisan sa...

Åh, vad han är stilig vår käre Sune!

Tänk om man själv hade sån där glans i "pälsen"!

Planscherna är superfina!

Kram

Flisan

Katta sa...

Vilka fina skolplanscher! Tycker det är kul med de motiven som inte är så vanliga.Sune ser ut att må gott. Har hållts delvis vaken i natt av en katt som börjat stryka omkring här och mjauar sig genom kvällar och nätter och håller oss vakna fast vi bor på fjärde våningen (fönstren är öppna). Tjoch och fet är han så det verkar inte gå nån nöd på honom men han jagar bort katterna som bor här om de vågar sig ut.Kram Katta

Anonym sa...

Hej!
Så fiffigt att hänga en skolplansch som solskydd! De är ju så gulliga, gamla skolplanscher! Och fina fynd på loppis. Jag tittade på en liten mjölkkanna på vårt enda loppis i vår lilla stad och där ville de ha tvåhundrakronor! Hutlöst! Och ändå är loppiset ett kommunalt projekt, så de får sina saker gratis!
Och Sune måste vara världens härligaste katt! Klok som en pudel! hihi... inget partisk är jag.
Hulda

Ann-Charlotte sa...

Tack girl! Jätte fina skolplanscher men jag gillar Sune bättre han är för häääärlig ;D
Kram
Ann-Charlotte

Hanna sa...

Fian planscher, söt katt.
Hanna

Lönnen 13 sa...

Fina planscher du köpt,såg några i går när vi var på ett litet "race".
Men de var i så uselt skick.
Kram Anneli

Angel.Pearls sa...

Cacao-milk sjalen är riktigt snygg! Ha en fin dag//Eva

färg o form sa...

Tjohoo! Sitt puffen är hur fin som helst, duktiga duktiga du!! Önskar att jag hade tålamod att virka.
Kram Hannah

Design i tid och rum sa...

Hi Hi Hi,..Sune Sune!
kramar Dadda

Ann-Catrin sa...

Morrn på dig!!

vikka härliga gamla skolplnasher.. de är så dekorativa..
köpte en med i somras med frukter

stor kram
A-C