22 mars 2009

Ägg....Lite Fjädrar...

Nya dekorationer skall göras i min
Fågelbur
Det måste bubbla klart i mitt huvud först....

Tänker inte göra några som helst
Tendenser till ansträngningar i dag
Jag har precis hittat rätta sovställningen....
Rostiga Ägg
gillar jag
GlasÄgg
gillar jag
Svetsade PlåtÄgg
gillar jag
PorslinsÄgg
gillar jag
Riktiga Löskokta Ägg
gillar jag
med Rom

Rostiga Blad är inte heller så tokigt




*****
Blommor - Vita
I min Älskade Stora
GlasBurk


Mer Fjädrar ska det vara till Påsk också
Hmm....
Funderar.....
Vill ha nåt annorlunda
Får kolla runt hos alla Bloggisar
Samla Inspiration
och Idéer ......
Kramar
Annelie

35 kommentarer:

Viola sa...

Vilka härkiga påskarrangemang du fått till, du har verkligen saker att välja på till din bur som är så vacker, det är en sådan jag letar efter och som jag aldrig får tag i...jag har oxå fixat min "kyckligbur" gå in och kolla får du se...hoppas du har en skön söndag...dina ägg med fjädrarna i vackra skål verkligen ögonfröjd, kram

Home No.1 sa...

hej vad fint du har gjort med alla ägg...gillar dem också!!!
Ha det gott nu ska jag ner i källarn och måla, det är bloggträff i sthlm den 23 maj, skulle vara kul att träffas...man anmäler sig hos annalunda...kram annica.

S o F sa...

Ha en fin vecka Annelie och tack för fina bilder!

Jillsan sa...

Hej Annelie!
Vad många härliga ägg du har!!!
Tack för inspirationen du sproder genom din blogg.
Jillsan

Anonym sa...

OJ1 vad MÅNGA ägg du har, och vad dom är vackra!

Jag har inte så mycket påskpynt.

Du får ha en skön söndag.
Många kramar // Nettan

Mitt smultronställe sa...

Jätte fina ägg!!! Buren kommer säkert bli fin med dina ideer.
Tittar in igen och hoppas få se hur den blev.
Hälsningar Camilla.

Mia sa...

Vilket härligt äggigt inlägg. Du har ju jättemånga fina ägg... spännande att se vad du hittar på i fågelburen.

Kram Mia

Interiörboden sa...

Hej!

Åhh, så mycket fint du visar!
Här fick man verkligen mycket inspiration :)

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Anonym sa...

Mysigt med allt det rostiga. Buren blir jättenfin när dina ideer mognat. Betongblandare vart köpte du din? Måste införskaffa en sån nu i vår.
Kram Lotta

Stina sa...

Vilken fläskig och snygg bur alltså.:-) Kram

Marie sa...

Vilka fina påskiga bilder du har tagit och vad bra zinkhjärtat passade på vasen :)

Vart har du köpt det underbara M:et, har letat överallt men hittar inget.

Ha en fortsatt mysig söndag, kram Marie

Maliva`s verden sa...

Hei,så gøy at jeg fant frem til din flotte blogg..Her var det mye fint,og ikke minst fugleburet...Love it:O)Go`uke til deg fra Maliva

Evas sida sa...

Hej o tack för kommentar hos mig. Vilka jättefina bilder, och du gillar ägg har jag förstått. Ha det så gott/Eva

Anna-karin sa...

Men du! Vart får du alla vackra prylar ifrån? Är det rostiga ägg med svetsade prickar? Snacka om kreativt OCH SNYGGT!!!
Trevlig kväll.
//Anna-karin

paula sa...

oj så mycket fint du visa idag
härligt
får nog börja påskpynta lite jag med
ha det bra
kramiz

paula sa...

roligt när man hittar nya mönster
det kan vara svårt att hitta ibland ,sådant som man gillar
vad roligt att hitta en till som gillar att virka
ha det bra
kramiz

Snuttan sa...

Så mycket underbart fin du visar

Tack för de gulliga komentern på min blogg
Ha en underbar vecka
Kram
Åsa

Helena sa...

Åh men gud så mycket fint du gjort med alla ägg! Älskar också ägg... och påsken... sååå mysigt!

Jo, det är verkligen ett evigt kompromissande med många starka viljor under samma tak ;)

Kramar Helena

Myownhome sa...

Vad mycket fint påskigt!! :)
Särskilt fjädrarna gillade jag. :)

ha en bra vecka!
Kram //Johanna

Katta sa...

Vilken un derbar rostig fågelbur du har, gillar den.Måste nog med leta fram lite påsksaker här.Fast äggen är ju framme nästan året runt hos mej.Kram Katta

Anonym sa...

Hejsan! Vad fint du har det nu med allt påskpynt m.m. Det ser mysaktigt ut. Vill också har det så. Men jag kör på med mitt gula ;)

Kramar Benita

marianaskeramik sa...

wow vilka supercoola metallägg med svetsar på de gillade jag!!. fina arrangemang, hoppas att du hittar sin inspiration på nätet.
ha de gott
marianaskeramik

Anonym sa...

Men det är otroligt fint det också! ;)

Kramar!

Tulipa sa...

Ägg är gott och snyggt!!!

Du har ju en massa olika ägg...
Tjusigt!

Kram mariette

Living by Milla sa...

Oj, vad du inspirerar! Vackra ägg.

kram!

Hanna sa...

Fina saker du visar!
Hanna

Design i tid och rum sa...

Hej hej !
vackra bilder och vackert med rostiga saker,och fågelburen är fin.
Lite Påsk teman har du påbörjat..kul!
Snart är det dags att börja gjuta har du några inspirationer..?jag har inga hi vi hittar säkert något att gjuta.
Nu skickar jag kramen till dig och min Sune. Puss Dadda

Elin sa...

Vilka vackra bilder du visar och vilka underbara ägg du har... gillar dem verkligen...

Många kramar
Elin

Frida sa...

Men vilka fina bilder du visar. Så många vackra ägg jag har inte tagit fram så många än. Din fågelbur gillar jag verkligen.
Kram Frida

Skomakartummen sa...

Så mycket och fina ägg du har. Har man slutat att fira påsk så som man gjorde förr? Minns när man var liten så fanns det fjädrar överallt.. Har inte hittat några ännu alla fall. kram sari

Penseldraget sa...

hej annelie
heregud vilka fina arangemang du gjort =) du är så påhittig. fågelburen blir nog fin när du funderat klart. sune vill nog ha en riktig pippi där =)
kram pia

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vad mycket fint du har att visa oss. Älskar alla dina ägg och de rostiga är ju bara så fina. Men det allra finaste var att buren, den skulle jag gärna kunna lägga beslag på ( tänkte om du tröttnar hihi)
Kramar till dig/Ingela.

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Nu när det börjar närma sig påsk vill jag oxå ha lite mer ägg framme. Önskar att jag hade några betongägg men har inte hittad det någonstans ännu. Får leta vidare!

Skönt med dagar när man absolut inte har något alls för sig utan tar det som det kommer!

Kram Nea

Hjärtat Mitt sa...

Åhhhhh, vilken fin fågelbur!!!!!
Och alla dina ägg.....
Så mycket snygga saker.

Kram Mari i Marieholm

Elzie sa...

Vilken massa fina ägg du visar. Här pyntas knappt något till påsk. Möjligen någon liten kyckling, ha, ha.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie