11 dec. 2008

Tavlor & Stickning

Ängel

Målat Min Tolkning av Änglar i Akvarell....
Angel (Såld)
AngelHeart (Såld)
En stickad sjal
Har tagit Semester över Helgen
Blir ledig i 5 dagar
Underbart
Vad mycket det ska fixas då....
Hmmm....
Ska ta det lungt också
Men Hela The Family åker och Julshoppar en dag
Som vi alltid brukar
Handlar Julklappar, Äter gott, har det allmänt
Roligt, kul, Stressigt, Tissel och tassel
Precis som det ska.....

Sune Tackar för all Omtanka och Tycker det är väldigt
Skönt att höra att det finns människor som Bryr sig
Hälsar så Mycket....;)


Ha det bra!
Kramar/Annelie

17 kommentarer:

Leamarlené sa...

Vad flitig du är...mysig sjal.

Kul med semester och att få rå om familjen. Hoppas ni får en helt underbar shopping dag.

Kram,Marlene

Penseldraget sa...

hej anneli
men sån fin härlig ängel...I LIKE !!!!!
o tänk om jag tyckte de va kul o kunde sticka så där fint skulle behöva en skön lång halsduk nu att vira in mig i...
ha en skön lucia
kram pia

Home No.1 sa...

hej Annelie!
Sura Sune får han någon julklapp tro? En räka kanske*ler*vad härliga tavlor a´la Annelie, du har din stil gumman det är kanon!!
halsduken var fin ser jättemysig ut, kan man liksom trä in ena delen i dena andra så den hålls fast?äsch vilken fråga hoppas du förstår vad jag menar... jag ska börja sticka igen har tänkt...skir vit halsduk i mohair, bomull med virkade detaljer och så lite pärlor och sammetsband , jag har modellen i huvudet med inget mönster så hur sjutton gör man kanske ska efterlysa ett mönster på bloggen?Du har inget tips på nåt sånt mönster?
Kramar annica.

annashusidingtuna sa...

Lycka till med julshoppingen!
Kram Anna

Stina sa...

Vad mysigt. Vilken härlig sjal...eller två kanske det är.:-) Kramis

Inspiration i vitt sa...

Din tavla är helt fantastisk, sådana änglar gillar jag speciellt när dom inte är så där "söta".
Kram/Ingela.

LillaFlisan sa...

Åh, så mysigt det låter med shopping och mys.......

Ta hand om er!!


Puss till Sune och kram till dig!

Marie//Tekla Maräng sa...

vilken härlig färg på sjalen i blått. Fin början och avslut på sjalen, det gillade jag. Ängeln var jätte fin i akvarell. Vad kreativ du är.
Hälsa Sune att han har det riktigt bra där han bor, med mattar och hussar som bryr sig om väder och vind. Vad härligt det lät med julklapps shopping med hela familjen, stressa inte ihjäl er bara.
Ha det gott Marie

Mizty sa...

Njut av ledigheten i helgen,
säger jag som jobbar.

Änglarna var härliga!!!

Kram Mizty

Viola sa...

Vilka härliga änglar och vilken vacker sjal!!!Ha det så gott med dina, kramar

Interiörboden sa...

Vilka härliga saker du har skapat! Du är riktigt inspirerande! :) Vad skönt att vara lång ledig! Skulle behövas här med :) Vad kul med en shopping dag med familjen. :)

Ha det bra!

Kram Sandra

Design i tid och rum sa...

Hej! det var ett tag sedan,men jag har tittat igenom allt vad du har pysslat och syslat.
Älskar halsduken ,och dina tavlor.
Det är spänande varje gång,och se vad har du målat.
Och Sune ,han är bara får bra1 hi hi..kram Dadda

IKT i min vardag sa...

Vilka fina änglar du målar! Och så kan du dessutom sticka så fin sjal!
Du är duktig du.

Kramis

Angel.Pearls sa...

Jättemysig sjal -läcker färg! Hoppas du får en riktigt fin helg// Eva

Unknown sa...

Va jag har skrattat åt stackars Sune! Tror aldrig jag sett nån som kan slappna av som han, eller va så fint påklädd och ändå bli helt ignorerad ha ha!!

Har mejlat lite till dig tjejen!

Stora kramar
Malin :)

Elzie sa...

Det lät härligt med lite semester. Hoppas du njuter riktigt av den + julshoppingen.
Kram Elzie

Hjärtat Mitt sa...

Änglarna är underbara!
Förstår att du redan sålt dem.
Och de små dukarna blev oxå söta. Älskar ju hjärtan förstås :)

Jag var med barnen och skulle shoppa idag, men det var ingen rolig historia. Dottern, som är 13, är superdupertonåring, med allt vad det innebär i egoism, och sonen, som är 12, är väl så smått på väg dit oxå. Eller så hade han bara en dålig dag.
Kändes i alla fall som "aldrig mer".
Hoppas att ni får det desto trevligare på er tur.

Kram Mari i Marieholm