15 apr. 2009

LoppisFyndat....Zink...Zink...

Fick tag i denna Underbara
ZinkHink
är egentligen en Konserveringsapparat (50kr)
Men jag tog ut innanmätet och fick
en helt fantastiskt Zink-kruka att Plantera i...
Locket sparar jag till nånting...
Det är bara fint att ha står nånstans

En annan Zinklåda (20kr)
En gammal Glasflaska (20kr)
Tycker det är så fint med Glasflaskor att ha stå ute
med vatten i...
Vatten
Sten
Glas
Fint
Mitt lilla GrodFågelBad
Som funnits med väldigt länge
Gillar jag jätteMycket

****
Hyllan i köket som är under ständig
Förnyelse
Har ni sett vilka Härliga
Aladåbformar ?
Heter de så?
Fina är dom I Alla Fall
De var lite Dyrare 125kr styck
men jag kunde bara inte motstå dem
En av mina Grabbisar
tittade VÄLDIGT konstigt på mig
-Vaddå inte kunde motstå?
-Ser ut som gamla matlådor som inte går att använda...
Han fick en puss på kinden för att han förstår mig så väl
Hmmm....
En Jättefin GlasBricka
inropat på Tradera
Lite fint Krackelerat är glaset....
Vill gärna inte ställa nånting på,
för den är så
fin som den är
Men
Ambivalent
Man vet aldrig hur det ser ut om några dagar....
En till Vit PressGlas Skål
Med LakritsPastiller
En Gammal RakSpegel
med Gamla SnapsGlas
Loppis nångång för länge sedan...
Dessa Vita Assietter och Skålar
är inköpt på Loppis sen tidigare
Står alltid framme för de är så söta
Används Flitigt till Frukosten...

Kramar
Annelie

35 kommentarer:

Elzie sa...

Åh så mycket fint. Gillar också de där aladåbformarna. Dom gjorde så vackra saker förr.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Compact Garden sa...

Men, vilka otroligt fina fynd du gjort satt och skrollade ner på dina bilder och det kom bara mer och mer..haha

Lite avis blev jag på alla dina fina plåtsaker men så är du ju duktig på att hitta rariteter..

Ha en fortsatt skön kväll/Anne

Anonym sa...

Åh så fina grejer du fyndat...blir säkert fint med blommor zink"grytan"

Ha det så gott
Kram

hagagården sa...

Underbara fynd du har gjort.
kram
ninni

Viola sa...

Här är dt en till som har mkt i sina gömmor, erkligen vackra saker du visar, är oxå väldans försjust i zink i alla former och gärna lite rost på...kram

paula sa...

oj vilka bilder du visar
härligt
ha det bra
kramiz

Snuttan sa...

Ohh ser att du med har fyndat
Mycket fint

Kram
Åsa

Angel.Pearls sa...

Härliga zinkbyttor -fina arrangemang! Glasflaskan bland stenarna är läckert..Påminner om en stenstrand!Kram//Eva

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men Herregud sååå mycket fint du har hittat otroligt!!! kram snowwhite-sussie

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka fynd i zink. Aladåbformarna är så maffiga. Zinkhinken blir så fin som kruka. glas och stenar är snyggt i trädgården.
Ha det gott:)

Det vita dårhuset sa...

Hallo där =)
Men vad du har fyndat!!!
Gillar dina assietter och skålar!
Kramen Erika

Helena sa...

Men herreguuuud va många underbara fynd du gjort!!!!! Så himla fint!!!
Kram H

Design i tid och rum sa...

Hi hi hi hi ...det var faktisk roligt det där med Sune ..Välkommen hem..ser att resan gick bra.
Nu måste jag säga att dina fynd och saker du har handlat är super fina,allting skulle jag vilja ha.
Du har fyndad sååååååååååå mycke.
Allting är vackert,och dem bakformar i plåt, nu vet jag inte hur ska jag kalla dem,är riktig snygga.
Puss D

Evas Bloppis sa...

Oj du verkar ha hur mycket plats hemma som hellst :))Som du fyndar
Wow blev sugen på lakrits ,ser ut som såna man köper på båten Pingvin heter dom eller nåt .

Kram E

Villa Hemma sa...

Vilka fina zinkfynd! Gillade den fyrkantiga lådan massor :-D

- Jenny

Home No.1 sa...

Hej Annelie, ja visst är de andra Magasinen vackra=)
Såg att du gjort en beställning!
Vilka fräna aladåbformar dem gillade jag skarpt!
Kram Annica.

Frida sa...

Hej Annelie!
Oj så mycket fint, zinkhinken gillar jag verkligen den blir fin att plantera i.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Jillsan sa...

Sicka fynd!
Vilka härliga zinkgrejor......hmmm blir allt lite avundsjuk;)
Så fint i trädgården med stenen och flaskan med vatten, nog en ide som kommer att efterapas.
Du har så mycket fint!Ha en skön helg!

Katta sa...

Men herrejösses så mycket fina saker i zink du visar. De aladåbformarna är ju underbara de skulle jag inte heller kunna motstå, inte för att jag riktigt säkert vet vad aladåb egentligen är men de kan ju vara bra att ha vad som helst i. En sån glasflaska har jag med, stor och tung och fin. Kram Katta

oumberligating sa...

Hej Annelie! Tittar in så här på Fredagsförmiddagen på din alltid fina och konstnärliga blogg, blir på bra humör när jag ser den. Har helt slutat att köpa inredningstidningar sedan jag började blogga, den här formen av se och läsa upplevelser som man får bla via din blogg känns mer inspirerande och äkta än tidningarnas styltade hemma hos reportage. Nu har ju flera inredningsmagazin varit hemma hos många av oss inredningsbloggare och gjort reportage, men som sagt den här formen blir mer levande!
Vill självklart passa på att önska dig en fin och trevlig helg på alla sett!
Kram från Peter!
PS: Har blivit ett litet problem det här med smin växande blogg, hinner inte riktigt med allt jag vill läsa, men nu har jag läst ifatt hos dig och det vr det viktigaste(ler)!

Nettan sa...

OJ; OJ vad du hittar mycket på dina loppisturer!!
Mycket fint har du hittat den här gången.

Hoppas allt är bra med dig.
Idag har vi Aprilväder med snö, sol, regn, blåsigt....
alla väder med andra ord.

Du får ha en skön helg.
KRAM // Nettan

Lallis - liv och leverne sa...

Oj så MYCKET fint, vännen:)
Ha en riktigt skön helg.
KRam Lallis

mitt gröna hjärta sa...

Å så fina zinksaker! Är själv helt såld på zink! Min pappa fyndade en jättefin gammal myntlåda i zink som jag tänkt sätta mårbackapelargoner i fast något osmart människa har skrivit priset på lådan med svart tuschpenna på BÅDA sidor!!! Inte så snyggt, ska försöka få bort det med rödsprit...
Ska kika vidare lite hos dig nu!Jenny

marianaskeramik sa...

fina stilleben du har gjort
gillade din sons kommentar och så känner dom ju en så väl och vet att vissa saker bara MÅSTE mamma ha!
jag gillade glasflaskan på stenarna bäst!
ha de bra
marianaskeramik

Vit som snö sa...

Vilka vackra saker du fyndat! O jag skulle oxå ha betalt för dom underbara aladåbformarna utan att blinka! Lylliga dej;-)
Kram Cilla

Mitt smultronställe sa...

Fina saker du visar, Massa snygga loppis fynd!!

Ha en bra kväll, Camilla.

Lilla Blanka sa...

Hej fröken Betong ;)

Åhhh vilka fynd du har gjort..! Kan tänka mig att adrenalin-nivån var skuyhög på loppisen!

De där formarna (Aladåb) är helt underbara, sånna har jag letat efter länge, och min man begriper inte varför =)

Kram och ha en fin helg!
Mia

Unknown sa...

Hejsan gumman!
Åååh så många fina loppisprylar. Verkliga fynd tycker jag. Alltså - jag kan inte få nog av loppisar. Vad är det egentligen med en???
Såå himla kul. Har numera en hel hylla med saker, en del ska ut i butiken men en del stannar minsann kvar i huset :)

Har haft så lite tid den sista tiden, har inte hunnit titta in nånstans knappt. Men så är det väl ibland antar jag. Skönt att ha kommit hit i alla fall o läst ikapp.

Mysig söndag på dig o stor kram
Malin :)

LillaFlisan sa...

Grillat och vin i vårsolen..... Det slår ju till och med loppmarknader :-)

Hoppas ni har det trevligt!

Kram

Flisan

Skomakartummen sa...

Hallåjsan! Nämen så mycket fina fynd du har ramlat över. Vilka vita fina skålar, så mycket härligt det fanns förr i tiden. Kram sari

samuelsgården sa...

Vilka underbara saker du hittar, du måste berätta för mig vart alla loppisar finns i Nyköping så jag kan besöka dom med dotra när jag är där på besök.
Kram Lotta

färg o form sa...

Jag säger bara.........gud sååå mycket vackert......Kram Hannah

Inspiration i vitt sa...

Hej Anneli, nu har du att fyndat rejält ser jag. Alladåb former gillar jag oxå, har att ett par st jag med. De andra formarna är ju såå fina oxå.
Ha en fortsatt bra helg och kram på dig/Ingela.

Bettan sa...

Ja, det var roligt att titta in i din blogg. Mycket fina saker. Jag gilla tavlan med kossan på. Lycklig är dess ägare.
Hälsningar sytanten

vform sa...

Hej!
Jättefin blogg du har!
Och vilka välgjorda produkter!
Kommer gärna på besök igen!
Hälsn. fr Finland